Thursday, September 9, 2010

So Sad..

Share
"Rasa sayu hati ini hang tak tau. Selalunya aku sambut dengan dia, tapi tahun ni, aku sambut sorang-sorang ja. Dia tak rasa ka apa aku rasa? Awat dia sanggup buat aku macam ni? Kot ya pon dia tak suka kt aku, awat dia bagi aku harapan? Apa salah aku? Aku sayang dia lebih dari aku sayang diri aku. Aku tau hang mungkin tak paham situasi aku sekarang ni tapi hanya hg ja yang selalu dengar rintihan hati aku. Aku dah tak tau nk cerita kat sapa. Cerita kat orang lain depa kata aku yang salah. Kalau aku yang salah, tak kan aku nak masuk meminang dia? Dari jauh aku sanggup. Aku bekerja semata-mata untuk hari bahagia ni. Alih-alih, dia buat macam ni kat aku. Kalau hang di tempat aku, apa yg hang buat? Apa tindakan hang bila hang kena tggal macam aku nie? Ditinggalkan sendirian. Alasannya, dia tak layak untuk aku. Masih ramai yang layak ada di luar sana. Boleh terima tak kalau hang jadi aku? Aku dah kusut fikirkan masalah ni. Aku tak nampak jalan langsung. Pernah aku terfikir kalau dia ada skandal dengan lelaki lain. Tapi agak mustahil, sebab aku dah lama kenal dia dan isi hati dia. Kalau tak, aku takkan berani nak beristerikan dia. Pernah jugak aku terfikir kalau dia ada penyakit maut, tapi agak mustahil jugak, sebab suka dan duka kami dah berjanji akan kongsi sama-sama. Sekarang ni aku tengah sakit sangat-sangat, wujudkah dia di sisi aku untuk kongsi sakit aku ni? Kemana janji manis dia sebelum ni? Kononnya sanggup tunggu aku masuk meminang, sanggup tunggu aku sampai kewangan aku kukuh. Lastly dia yang angkat kaki. Kemana pergi janji dia, yang mengatakan hanya aku yang terakhir dalam hidup dia, yang dia akan sentiasa bersama hingga akhir hayat? Dalam hidup aku, hanya dia yang ingin aku sunting menjadi isteri aku. Aku dah berjanji kepada mak dan bapak aku. Mereka amat kecewa sekali diperlakukan sedemikian. Maruah mereka tercalar. Walaupun mereka tak zahirkan rasa sakit itu, tapi sebagai anak aku tahu perasaan mereka. Kalau semua ini jadi dekat hang la kan, apa yang hang akan buat? Tolong aku, aku dah tak tau. Boleh jadi mental aku macam ni."

**Luahan hati di atas adalah daripada sahabatku Along a.k.a Stefan Salvatore. Seusai aku menganyam ketupat palas, aku diajukan soalan. Soalan yang ditinggalkan untuk aku amatlah sukar untuk dijawab, kerana aku pon pernah mengalami situasi seperti ini, tapi tidak sedahsyat ini. Jom sama-sama tolong dia ni sebab aku pon dah tak tau nak tolong macam mana. Jadi aku mintak tolong dgn korg pulak..huhuhu..

0 comments:

Related Posts with Thumbnails
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More