Friday, November 26, 2010

Apa itu HINGUSAN?

Share
Assalamualaikum pembuka tirai saiyidul ayyam. Sudah terlalu lama jari-jemari ini sunyi dari menari-menari di atas keyboard. Menarinya jari kali ini bagi menjawab pertanyaan yang sering diajukan kepada aku. Apa itu HINGUSAN dan mengapa memilih nama HINGUSAN?

Hingusan merupakan sebuah kumpulan yang terdiri daripada kalangan remaja yang ditubuhkan atas dasar cinta dan 'ketagih' kepada dunia photografi dan mengedit gambar. Idea asal adalah daripada Muhammad merangkap sifu kepada kami golongan kelas bawahan yang baru mula menapak dalam mengenali bidang yang semakin mendapat perhatian ini.

Hingusan pada awalnya telah pun ditubuhkan di Malaysia lagi. Namun ianya mula bergiat aktif pada tahun 2009 hasil daripada tunjuk ajar serta ilmu yang dicurahkan kepada kami. Maka terhasillah blog dan juga group Hingusan di mukabuku atau lebih dikenali dengan Facebook.

Mengapa memilih nama hingusan? Tak rasa kotor ke? Hingusan nama diberi bukanlah sekadar nama sahaja. Malah ianya lebih untuk menonjolkan betapa barunya kami di dalam bidang ini. Justeru nama hingusan dipilih. Kotor hanya pada nama tapi tidak pada hasilnya. Am i right? Jadi kepada yang masih tertanya-tanya apakah itu hingusan, diharapkan agar entri ini dapat merungkai segala kebuntuan serta kekusutan yang bersarang di minda anda.

Akhir kata, aku selaku wakil dari HINGUSAN, mengharapkan kritikan serta nasihat yang membina kepada insan-insan yang lebih mahir diluar sana. Diharapkan juga, anda dapat memberi tunjuk ajar sedikit sebanyak dalam bidang ini. Sekian.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More