Tuesday, May 3, 2011

2nd Chance

Share
Assalamualaikum. Dah agak gatal tangan aku sebab dah agak lama tak melalut kat sini. Apa khabar sahabat2 di luar sana? Diharapkan agar sentiasa berada dalam keadaan sihat sejahtera. Entri kali ni aku nak melalut pasal second chance (peluang kedua).

Selalu kita dengar "Everybody deserve a second chance". Ya memang betul. Semua orang layak untuk menerima dan memberi peluang kedua. Siapa setuju dengan aku, angkat tangan (macam aku boleh nampak, huhuhu). Dalam cerita aku, banyak kali aku menerima peluang kedua dan alhamdulillah, setiap peluang kedua yang aku terima, aku manfaatkan sebaik mungkin. Tiada peluang ketiga. Itu prinsip aku. Bahkan aku sendiri pon, tidak pernah dan tidak akan memberi peluang ketiga dalam apa jua keadaan. Contohnya, ada sorang 'budak' (aku panggil budak sbb dia ni memang langsung tak matang, F U!) Dipendekkan cerita, budak ni buat taik dengan aku. Dia mengumpat bukan-bukan pasal aku. Mulut tempayan boleh kita tutup, mulut manusia ni memang tak la kan. At first aku pecaya dgn budak ni, sbb perwatakan dia mmg 100% bagus. Jadi aku agak kurang percaya dengan cerita-cerita orang ni. So aku sendiri tanya dia. Jadi dia macam takut-takut je nak jawab. Then dia mengaku yang dia tikam aku. Disebabkan dia mengaku, jadi aku sedikit cool pada masa tu.

So, i give him a second chance to prove that he will change. Ku sangka panas hingga ke petang, rupa-rupanya hujan di tengah hari. Kali ini aku dengar sendiri dia mengumpat pasal aku. Kat situ jugak aku sound dia. Terkontang-kanting budak tu. Lawak jugak aku tengok reaksi dia. Mungkin tak sangka akan kantoi dengan aku kot. So bermula lah drama melayu. Tak sempat dia bagi apa-apa alasan, aku dah suruh berambus, sbb aku dah meluat tgk muka dia. Hahaha! I HATE BACK STABBER FOREVER AND EVER! Tah apa jadi dengan dia lepas tu aku pon tak tau. Sampai sekarang aku tak jumpa dia.

So, sahabat-sahabat yang di luar sana, jangan sekali mengkhianati kepercayaan serta peluang yang diberikan kepada kita. Mungkin bagi sesetengah orang boleh memberi peluang lagi dan lagi, tapi tidak aku. Cukup sekadar peluang kedua. Kepada sesiapa yang pernah buat taik dengan aku, sorry to say, memang aku x kenal korang lepas ni. ^_^
Ok, nak sambung hafal matan. Exam dah dekat. Tolong doakan aku dan sahabat-sahabatku yang lain ye. Jumpa lagi, Assalamualaikum..~

p/s: Pening hafal matan..adoii!!

0 comments:

Related Posts with Thumbnails
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More